Bogár László Fideszes ideológus igazolta, amit sejtettünk, hogy Orbán a dél-amerikai modellben látja Magyarország jövőjét. Ahol a felső 10 ezer kiváltságokat élvez, a középosztály elsüllyed és a társadalom alsó harmada pedig a létéért küzd. Ez a modell kedvezőbb a felső tízezernek, mint a szocializmus, de mindenki másnak tragikus olyan országban élni, ahol 3 millió ember azt eszi, amit lopni tud magának?

Matolcsyt akár Bogár László szócsövének is tekinthetnénk, mert Bogár vízióit valósítja meg az elmúlt 3 évben. Bogár László most viszont Orbán szócsövének szerepében jelent meg a Heti Válaszban egy pillanatra és ahogy ez lenni szokott utána cáfolta magát. Ennek ellenére, amit mondott nagyon sötét jövőt vetít Magyarország elé.
„A magyar népességnek legalább a harmadát végképp elveszítettük, mert már nem rendelkeznek azokkal a képességekkel, tulajdonságokkal, melyek segítségével beilleszkedhetnének egy normálisan működő társadalomba. … Orbán Viktor látja ezt a csapdát, csak nem beszélhet őszintén a valóságról - mondja a közgazdász. Nem derülhet ki, hogy ezeket az embereket igenis ott kell hagyni az út szélén, mert ha nem így teszünk, akkor a többiek soha nem fognak célba érni.”
Bogár, végül is azt mondja, hogy a Fidesz minden ellenkező kommunikációja ellenére a dél-amerikai modellt próbálja megvalósítani. Ezzel részben nem okoz nagy meglepetést, mert nélküle is látszott, hogy Orbánék 3 éves politikája ebbe az irányba viszi az országot. Ehhez érdekes adalék, hogy 2011- ben Orbán még a „senkit nem hagyunk az út szélén” szlogennel népszerűsködött. A populista, egy személy által irányított politika, a felső tízeznek kedvező adó és gazdasági rendszer. Capcured state, amikor az oligarchák képesek törvényalkotást saját érdekében felhasználni. Kasztosodás az oktatáshoz való hozzáférésben, a szociális háló eltűntetése, romló közszolgáltatások, a közigazgatás pártirányítás alá vonása és működőképességének csökkenése. Multi ellenesség, államosítások, értelmiség ellenesség, stb stb. Erről írtunk már: http://mkovacstibor.blogspot.hu/2012/05/rabszolgak-lazadasa-az-orban-rendszer.html
Hiába tudtuk ezt, most mégis sokkolóan hangzik egy főideológus szájából, mert azt igazolja, hogy ők ezt valóban tudatosan teszik, és azt hiszik működni fog, sőt ez az egyetlen út. A felső tízezer tagjai számára sok máshol nem található előnyt jelent a dél-amerikai modell. Teljesítmény nélküli sikerek, privilégiumok, törvény felettiség, olcsó munkaerő, szolgahadak. Számukra sokkal jobb, mint a szocializmus, mert fogyasztásukat és szabadságukat semmi nem korlátozza. A középosztály és a dolgozók azonban nagyon megszenvedik és az ilyen országokban a hétköznapi élet rémisztő tud lenni. Hozzá kell tenni, Magyarországon már jelentkeznek az első negatív hatások. A romló közbiztonság, a mélyszegénység terjedése, a belső társadalmi feszültségek robbanáshoz közeli növekedése, a szélsőségek erősödése.
Bogár abban igazat mond, hogy van 3 millió körüli olyan ember, akivel nagyon nehéz modern országot építeni. A funkcionális analfabéták számát 25%-ra teszik egyes kutatások a munkaképes korúak között. A mélyszegények száma is hasonló számokat mutat. Ennek a helyzetnek a megoldása nem egyszerű feladat és óriási teher a társadalmon. De épeszű ember nem gondolhatja, hogy ennek egyetlen megoldása ezeknek az embereknek az út szélén hagyása, amin valószínűleg az ingyenes közszolgáltatásokhoz (oktatás, egészségügy, szociális rendszer) hozzáférésének megvonását kell érteni.
Ennek ellenére a Fidesz ebben az irányban halad. Ha ez gyorsul, már néhány éves távlatban a gazdagabb környékek sorompóval való elzárása a bűncselekmények számának exponenciális növekedése lehet a következménye. Bekövetkezik a nagyvárosokban üresen álló lakótelepi lakások (Budapesten 100 ezer lakás áll lakatlanul) szegények általi elfoglalása, cigány és egyéb szegény gettók kialakulása. A bűnözés olyan szintre nő, amit ma el sem tudunk képzelni és ezt bizonyosan nem tudja az állam rendvédelmi eszközökkel kezelni.
Dél-Amerika csak néhány Bogár László féle ködevőnek tűnik olyan álomvilágnak. Ahol a globalizációtól való függetlenség és a nemzeti vagyon feletti erős állami kontroll akadályozza meg a nyugati pénzszivattyúk működését. Az Bogár félék szemében hősök a Chávez-ek, pedig a valóság ezekben az országokban félelmetes. Chávez egy kvázi polgárháborús helyzetben tartja országát, ami olyan mélyen megosztott, hogy még Magyarország is csak ipari tanuló hozzá képest. Az olajból származó bevételeiből csak azért képes megélni, mert az olaj ára tartósan magas a világban, pedig kitermelési kapacitása már a fele csak a hatalomra kerülése előttinek, mert az állami vállalatok nem képesek normálisan működni. Az állam sok mindenre rátelepszik, de a közbiztonságra ennek ellenére nem jut elég erőforrás.
Ez az, ami a legmegdöbbentőbb, és amitől a középosztálynak legjobban rettegnie kell. A 30 milliós országban, békeidőben 16 ezer embert gyilkolnak meg évente. Ez a magyar ráta közel 20 szorosa, mintha nálunk évente 5300 gyilkosság lenne. Naponta 15. El tudjuk ezt képzelni?
A helyzet nem sokkal jobb a többi dél-amerikai modell szerint működő országban sem. Bogár azt mondja, hogy azért kell ezt a hárommillió embert az út szélén hagynunk, hogy a többiek célba érhessenek. Hol hagyjuk őket? Zárjuk táborba, mint Bayer mondja, vagy alapítsunk nekik új országot Békés megyében, ahogy Spiró? Ennek pont az ellenkezője igaz. A középrétegeknek elemi érdekük, ha nem akarnak rettegésben élni, hogy kezdjünk valamit ezzel a 3 millió emberrel. Elméletileg sem lehet egy 10 milliós pici országot úgy sikerre vinni, hogy 3 millió munkaképes emberről lemondunk. A megélhetésinek nevezett bűnözésre nem ad törvényi és erkölcsi felmentést semmi, de ettől még tény, hogy minél szegényebb egy népesség, annál nagyobb lesz a bűnözés. Lehet ezt elítélni és követelni a rendteremtés, de nem fog menni. Ezt csak a felemelkedésük tünteti el. Ezért ezt nem lehet felelős kormánynak feladni.
Bayer cikke rávilágított arra, hogy a Fidesz képtelen a cigánykérdést kezelni, Bogár kiterjeszti a problémát minden szegényre. De mindkét vélemény beismerése annak, hogy a Fidesz nem tud mit kezdeni az ország legkomolyabb problémáival. Orbán minden gondra a központosítás erősítésével válaszol. A kezelés pedig csak rendvédelmi jellegű lesz ebben a világszemléletben. Az állam azt tartja feladatának, hogy ezeket az embereket távol tartsa a közszolgáltatásoktól, az oktatástól és valahogy megakadályozza a bűnözésüket. Ez sehol nem sikerült és ne is akarjunk egy olyan országban élni, ahol ezzel próbálkoznak. Legalábbis, ha nem vagyunk a felső tízezer része. 

A bejegyzés trackback címe:

https://emkovacs.blog.hu/api/trackback/id/tr615227991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2013.01.24. 12:23:00

Sokan írnak itt szemfényvesztésről, meg áldozatokról. Az ismerettségi köröm, rokonságom + tele van olyanokkal aki már 30 - 40 éve le vannak % olva a semmire, + ismerek olyan szegény nyomorult asszonyt aki 40 kiló vaságyastól és ő csak 50%-os mehet dolgozni, mivel nincs pénze megzsírozni a kerekeket. Meglátásom szerint az emberek harmadának tényleg nincs semmi késztetése a munkára ill. a közoktatásban a konstruktív részvételre. Egyetértek Bogár úrral. Ők egy fillér támogatás nélkül dögöljenek éhen. Ill. ne rontsák a légkört iskoláinkban. Aki tud ennél jobbat kérem közölje. + egy elemzést ahhoz, hogy mi vár az ország(okra) 20 éves távlatban, ha tovább cipelik azokat akiknek, már az apjuk sem dolgozott soha. Lásd Angliai zavargások. Biztos, hogy a segélyezés a megoldás?

Anonymous 2013.01.24. 12:23:00

Lehet mondani, hogy a szar dolog, hogy a szar büdös. Lehet mondani, hogy mindenkinek joga van az ingyenes egészségügyhöz. Lehet mondani, hogy annak is joga van az ingyenes közoktatáshoz aki ott nem tud konstruktívan viselkedni. Lehet mondani, hogy nem mindenkinek kell egyenlő arányban adóznia jövedelme után. De dovszojevszj nyomám a bűn után jön a büntetés. Az az oktatási rendszer, ahol lehet nem konstruktívan viselkedni megdöglik, mimt ahogy az a társadalom is ahol egyesek nem akarnak semmilyen adót fizetni, míg másoktól ezt elvárják.

M. Kovacs 2013.01.24. 12:23:00

Csak néhány megjegyzés, mert azt gondolom tudod, hogy ezzel nem igazán értek egyet. Főleg, ha olvastál mást is itt.
Kínában már az ie. második században volt olyan dinasztia alapító, aki árva parasztgyerekből lett azt. Szóval Chávez semmiképpen sem az első. Ha Chávez rendszere annyira jó, mivel magyarázod a közbiztonság olyan mérvű romlását és az olajkitermelés drasztikus csökkenését, a többi dologról ne is beszéljünk.
Azt mondod, fejezzük be az uszítást. Nekem úgy tűnt, ahogy a nemzetközi szervezetekről beszélsz, az valóban az. Amit pedig hiányolsz, hogy erről nem beszélnek eleget, az sajna nem igaz, manapság csak erről folyik a szó. De sajnos ez csak a szegényéséghez vezet, ahogy Dél-Amerikában, ahol már 40 éve erről beszélnek és soha nem jutnak semmire. Ajánlom ezt: http://mkovacstibor.blogspot.hu/2012/05/rabszolgak-lazadasa-az-orban-rendszer.html

habakukk 2013.01.24. 12:23:00

Na végre valaki látja az igazságot! Nem vagy egyedül, egyre többen tudjuk ezt, csak még nem értük el a kritikus tömeget!

Anonymous 2013.01.24. 12:23:00

Kedves Iró és az előttem kommentelők!

Az írásban és az azt követő megjegyzésben is számtalan ellentmondás található. De a lényeg, hogy ne beszéljünk a semmitmondó elvekről meg keressük ott a bűnöst, ahol nem igazán kellene és ahol talán csak néha volt.

Először is.. Miről beszélünk?!

Latin - amerikaizálódásról?? Így van. Csakhogy ennek a folyamatnak semmi köze az Orbán kormányhoz és még csak az mszp-hez sem. Ez a trend a világban, a világkormány létrehozásának ez kulcsfontosságú eleme. Hiszen a szegények nem lázadna fel, azt is elfelejtették az mi illetve nincs is ki ellen mivel a kizsákmányoló uraink (CFR, Unió, Eu bizottsság, Bilderberg csoport, Római Klub, stb.. stb..). Hiszen a politikusok is csak annyit tehetnek amennyit az unió megenged nekik. Ne legyünk birkák és lássunk túl a politikán, illetve hogy a probléma nem itt van. A Probléma ott van, hogy tökéletes szemfényvesztés áldozatai vagyunk Eu és a világ szerte, csak persze mi ezt azért éljük meg így, ilyen rosszan, mert rohamosan csökken életszínvonalunk, illetve 2 munkahelyen dolgozunk és még sincs pénzünk. A lényeg hogy ne a politikusokra ugrasszuk már egymást, hanem olyan kérdésekről beszéljünk amik az igazságról szólnak, nem pedig a szemfényvesztés 1000-ből 1 technikáján elmélkedjünk ár!!??!?

A másik.. Hugo Chavez.

Hugo Chavez volt a voilágtörténelemben az első személy aki:

- a legszegényebb rétegből jutott el az elnökségig,

- az első elnök aki egy bagóért privatizált szektort teljesen államosított, és a nyereséget több elosztási csatorna segítségével közvetlen a szegénység felszámolására fordítja,

- Bogár lászló meg kicsit érdekesen fogalmaz, sok hülyegyerek nem is érti, mert konkrétat a félelmei miatt ritkán mond, de legalább arról beszél ami a valós probléma!! Arról beszél hogy a világunk a globális ktatúra felé halad és olyan szinten titokban csinálták eddig, és olyan szinten belénk van nevelve az agymosás, hogy mikor azt kérdezed hogy

Miért nincs a világban jólét? Reflekszerűen rámondod: aa már így is 7 milliárdan vayunk.. nem férünk el...

Miért nincs még családod? ÓÓ kinek van arra pénze meg egy gyerekre??

Még egy rokonod tüdő rákos lett, biztos a kemikáliáktól meg a chemtrail-tól...

óóó mit tudunk csinálni vele??


Ilyen a modern diktatúra.. hogy nem is tudsz róla, pedig mocskosabb és gyilkosabb és kizsákmányolósabb, mint eddig bármikor. És nem Orbánék csinálják, meg nem Gyurcsányék... Erről mikor beszélünk? a Bankok-ról akik a világot irányítják, mikor beszélünk, a kultúránkról amiről a legtöbben beszélnek csak és nem járnak sem néptáncra, sem magyar akusztikus zenét ne hallgatnak, aról mikor beszélünk nagy bloggerek és hírhálósok??!?!

Mert az uszítással nekem már ki van a f@szom és siesen összefognék a népemmel.. na!?

belll 2013.01.24. 12:23:00

Sajnos nagyon igaz. Én is régóta azt látom, hogy leginkább a peronizmusra hasonlít az, ahová tartunk. A '90-es évek elején elmélkedett valaki azon, hogy még nem dőlt el az, hogy Magyarország a délamerikai modellt választja vagy valami ennél jobbat (nyugatEU, vagy angolszász). Azt hiszem mára már eldől sajnos. Ez egyébként színtiszta feudalizmus, csak nem a föld a fő termelő eszköz és nincsenek névleges címek rangok, de a lényeg ugyanaz. Az elosztás alapja a pozíció, a korrupció és semmiképpen sem a teljesítmény. Ennek az oligarcha rendszerek lényege, hogy a tojáson belül lévők mentesüljenek a versenytől, a vagyon és pozíció vesztés lehetőségétől is. Ez ugyanaz, mint ami a hitbizomány volt. Mindenkit szeretettel üvözlünk a középkorban!:-(
süti beállítások módosítása